Anna Wieczur-Bluszcz reżyserka filmowa, teatralna, radiowa i telewizyjna

KASIEŃKA wśród „Naj, naj, naj” w teatrze na Pomorzu 2017


Naj, naj, naj w teatrze na Pomorzu 2017

Najlepszy spektakl: „Wiedźmin” Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni; najlepszy spektakl dramatyczny: „Urodziny” Teatru Wybrzeże. Gazeta Świętojańska publikuje podsumowanie roku teatralnego na Pomorzu, część I.

Najlepszy spektakl: „Wiedźmin” [na zdjęciu] Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni

pozostałe nominacje: „Urodziny” Teatru Wybrzeże

Najlepszy spektakl dramatyczny: „Urodziny” Teatru Wybrzeże

pozostałe nominacje: „Do komina Murzyna! Murzyna!” Teatru Wybrzeże

Najlepszy spektakl komediowy: „Zakochany Szekspir” Teatru Wybrzeże

Najlepszy spektakl muzyczny: „Wiedźmin”

Najlepszy spektakl teatru tańca: „Dzisiaj, Wszystko” Teatru Dada von Bzdülöw

pozostałe nominacje: „Pinokio”

Najlepszy spektakl offowy: „Lechistan Pany Arka” Sopockiego Teatru Tańca

Najlepszy spektakl off-off: „Nomadka 2” – Teatr Amareya & Guests

Najlepszy spektakl dla dzieci/młodzieży: „Pinokio” Opery Bałtyckiej

Pozostałe nominacje: „Kasieńka” Teatru Miniatura, „Dziadek do orzechów” Opery Bałtyckiej

Najciekawsze wydarzenie w teatrze amatorskim: „Onira”

Najlepsza reżyseria: Wojciech Kościelniak

pozostałe nominacje: Zbigniew Brzoza („Do komina Murzyna! Murzyna!”), Adam Orzechowski („Urodziny)

Najlepsza dramaturgia/scenariusz: Wojciech Kościelniak

Najlepsza aktorka w roli głównej:

Najlepszy aktor w roli głównej: Michał Jaros („Zakochany Szekspir”)

Najlepsza aktorka w roli drugoplanowej: Dorota Androsz („Urodziny”, „Do komina Murzyna! Murzyna!”)

Najlepszy aktor w roli drugoplanowej: Piotr Biedroń, Marcin Miodek i Jakub Mróz jako Marynarze w „Urodzinach”

Pozostałe nominacje: Michał Jaros i Cezary Rybiński, Piotr Łukawski („Urodziny”), Marcin Miodek („Zakochany Szekspir”)

Najciekawszy debiut: Artur Cichuta (taniec i choreografia scen walki w „Wiedźminie”)

Pozostałe nominacje: Monika Janik (Nowy Teatr w Słupsku)

Najlepsza muzyka: Piotr Dziubek („Wiedźmin”)

Najlepsza piosenka: „Dwanaście uderzeń zegara” (solistka Karolina Trębacz) i „Belleteyn” (solistka Katarzyna Wojasińska) w „Wiedźminie”

Najlepsza choreografia: Jakub Truszkowski, Katarzyna Chmielewska (współpraca), Leszek Bzdyl (koncept) „Dzisiaj, Wszystko”

Najlepsza scenografia: Damian Styrna za całościową koncepcję wizualną spektaklu „Wiedźmin”

Najlepsze kostiumy: Bożena Ślaga („Wiedźmin”)

Najlepszy plakat:

Nominacje: „Kasieńka”, „Masska”

Najlepsza scena: Uczta Calanthe w „Wiedźminie”

Pozostałe nominacje: „Bésame mucho extended long version” z „Krwawych godów” Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej

Najlepszy duży festiwal/przegląd: Wybrzeże Sztuki

Najlepszy mały festiwal/przegląd: Sopot Non Fiction

Najlepszy spektakl zewnętrzny: „Wesele” Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie i „Sekretne życie Friedmanów” Teatru Ludowego w Krakowie

Najlepszy spektakl zewnętrzny off-off: Komuna//Warszawa, Paradise Now? Remix Living Theatre

Najciekawszy koncept: projekt społeczno-artystyczny „Masska”

Pozostałe nominacje: Masłowska w Słupsku i Wejherowie

Specjalne wyróżnienie w kategorii „teatr zaangażowany, czyli ideolo”: „Lechistan Pany Arka” Sopockiego Teatru Tańca

Wydarzenie roku: 25-lecie Teatru Dada von Bzdülöw

Człowiek teatru: Katarzyna Chmielewska i Leszek Bzdyl

pośmiertnie: Jan Ciechowicz

Największe rozczarowanie: zaniechanie prac nad „Zatoką świń” w Teatrze Wybrzeże

Pozostałe nominacje:

– niesatysfakcjonująca frekwencja na „Kumernis” oraz szybki spadek „Złego” z afisza wynikające z braku inicjatyw/pomysłów/programu Teatru Muzycznego na rzecz kształtowania gustów i kierowania oferty do bardziej wymagającego widza,

– wynikająca z podobnych powodów jak w Muzyku, ale nie tylko, niesatysfakcjonująca frekwencja na „Urodzinach” i brak dyskusji wokół tego ważnego spektaklu,

– Festiwal Szekspirowski,

– zakończenie działalności WL 4

Teatralna Malina dla najgorszego spektaklu: było sporo bardzo przeciętnych i kilka po prostu złych prezentacji, ale wyróżnimy jedną, gdyż rozziew między oczekiwaniami a ostatecznym efektem był największy:

„Wesela w domu” Nowego Teatru w Słupsku

Największe nieporozumienie/skandal: sytuacja w Operze Bałtyckiej (już po trzeci z kolei – proponujemy puchar na własność i zakończenie konfliktu)

Typowali: Katarzyna Wysocka (Pomorze Kultury), Piotr Wyszomirski (Gazeta Świętojańska online)

 


© Anna Wieczur-Bluszcz